El Consell ha abonat 286,8 milions d’euros als afectats per la riuada, enfront dels 85 del Govern

dana ribarroja

El Consell ha abonat 286,8 milions d’euros en ajudes per a pal·liar la pèrdua de béns i estris i la destrucció de vehicles de les persones afectades per la riuada, enfront dels a penes 85 milions pagats pel Govern de Sánchez per aquests mateixos conceptes.

Això significa, segons fonts de la Generalitat Valenciana, que la quantia pagada pel Consell de Mazón als afectats triplica l’import abonat per l’Executiu central.

Respecte de les ajudes dirigides a les persones que han patit la pèrdua de béns i estris de primera necessitat a conseqüència dels danys ocasionats en el seu habitatge per la riuada, l’administració valenciana ha pagat 140.238.000 euros, la qual cosa suposa haver atés 23.373 sol·licituds d’ajuda.

Així mateix, la xifra ja pagada representa el 61% de l’import total pressupostat, que ascendeix a 230 milions d’euros.

L’agilitat en la tramitació realitzada per l’Administració valenciana contrasta amb la lentitud en la gestió que està duent a terme el Govern central de les ajudes per a pal·liar danys materials en habitatge i estris, ja que tan sols ha abonat 60 milions d’euros, enfront dels 140 milions abonats pel Consell.

El Govern central tan sols ha pagat 3.400 ajudes de primera necessitat, és a dir el 7,8% del total de les sol·licituds (43.592 registrades a data de 25 de març) que les famílies afectades per la riuada han sol·licitat, segons dades de la web.

Ajudes per a vehicles

Pel que respecta a les ajudes per a les persones que han patit la destrucció o pèrdua dels seus vehicles per la riuada, el Consell ha ja ha abonat 77.238 sol·licituds, és a dir el 89% de les peticions d’ajuda registrades, que ascendeixen a 86.904.

La tramitació d’aquestes ajudes del Consell també contrasta amb la realitzada fins al moment pel Govern central del pla Reinicia Acte+, atés que tan sols han concedit 9616 sol·licituds de les 25.778 registrades en total, és a dir el 37%. I d’aquestes 9616 peticions ja concedides, a penes s’han pagat 5000, enfront de les 77.238 ja abonades pel Consell. És a dir, que de totes les sol·licituds d’ajudes per a la compra de vehicles, el Govern a penes ha pagat el 19,3%, enfront del 89% del Consell.

El nombre d’ajudes pagades ja pel Consell (77.238) és 15 vegades superior al nombre d’ajudes abonades pel Govern (5000).

L’import abonat pel Consell ascendeix a 146.613.500 euros, la qual cosa representa el 59% de la quantia màxima pressupostada per a aquestes ajudes, que aconsegueix els 250 milions d’euros.

La quantia de les ajudes pagades pel Govern central es queda en 25 milions d’euros, segons dades publicades pel Govern el 25 de març; d’aquesta manera, l’Executiu de Sánchez només ha pagat el 19,2% de l’import total de les ajudes destinades a les persones que van perdre els seus vehicles per la riuada i ara necessiten comprar un altre vehicle.

Així, el Consell de Carlos Mazón ha pagat 146 milions d’euros per aquest capítol a les famílies afectades, la qual cosa suposa quasi sis vegades més que la quantitat abonada pel Govern de Sánchez.

No Comments Yet

Respondre

La seua adreça no es publicarà.