![educación lliria](https://www.infoturia.com/wp-content/uploads/2025/02/educacion-lliria2.jpg)
L’Ajuntament entrega les distincions als millors expedients acadèmics
La Regidoria d’Educació de Llíria ha reconegut la labor de la comunitat educativa per a la construcció de la població edetana com a Ciutat Educadora, en la celebració que s’ha realitzat al teatre de la Llar deles Persones Majors.
La regidora de l’àrea, Juani García, ha manifestat que, “amb este acte, el nostre municipi, com a membre de l’Associació Internacional de Ciutats Educadores que aposten per l’educació com un motor de transformació social, vol posar en valor el treball diari de totes les parts implicades en favor d’una educació inclusiva i de qualitat, i per a reflexionar sobre el paper essencial que l’educació exercix en la formació de les nostres identitats”.
L’alcalde Joanma Miguel, que ha llegit en l’acte la Declaració del Dia de la Ciutat Educadora, ha assenyalat que enguany, “amb el lema ‘La Ciutat Educadora com a laboratori d’aprenentatges, ciutadania i transformació social’, desitgem ressaltar el paper essencial del nostre municipi com a aula viva compromesa amb la creació de sinergies entre els diferents departaments municipals i agents educatius perquè Llíria puga assumir estos reptes”.
L’Ajuntament de Llíria ha entregat les distincions a l’excel·lència acadèmica a l’alumnat dels centres educatius de la localitat que han destacat per la seua motivació i resultats en les etapes de Primària i Secundària en el curs 2023-2024.
En Educació Primària han sigut guardonades Andrea Sánchez, Emma Zorí i Marc Alamá (Col·legi Santa Ana); Gloria Almero, Vera Enguídanos i Nuria Lara (CIEM Unió Musical); Álvaro Niñerola i Marta Almero (Col·legi Francisco Llopis); Anna León, Núria Miguel i Gemma Navarro (CEIP Sant Vicent); i Macarena Villarejo (CEIP Sant Miquel).
Pel que respecta a l’ESO s’ha distingit a Teresa Enguídanos i Andrea Estrems (Col·legi Santa Ana); Hadasa Salomé Oviedo i Elena Pérez (CIEM Unió Musical); Irene Izquierdo, Elena Jiménez i Belén Peñarrocha (Col·legi Francisco Llopis); Lorena Ariana Teleman (IES Camp de Túria); i Paula Santiago (IES Laurona).
Professorat jubilat Igualment, s’ha oferit un reconeixement al professorat que va finalitzar el passat curs la seua etapa docent a Llíria amb motiu de la seua jubilació. L’han rebut Mª Ángeles Mocholí i Valentina Morán (CIEM Unió Musical); Paco Bondia, Vicenta Porcar, Geles Veses i Reme Blay (CEIP Sant Miquel); Lola Peñarrocha (CEIP Sant Vicent); Roberto Herrero i Ana Mª Tortajada (IES Laurona); i Mª Dolores Penalva, Mª Antonia de Antonio, Asier David Campo, Mª Julia Chaparro, Mª Vicenta Herrero i José Mª Martínez (IES Camp de Túria).
Reconeixement a projectes educatius
El Consistori edetà també ha distingit els projectes educatius de bones pràctiques de l’Agenda 2030, a través d’accions innovadores i amb grans dosis de creativitat, que contribuïxen a fer de Llíria una Ciutat Educadora.
Un d’estos guardons ha recaigut en Carla Mora, alumna del CEIP Sant Miquel que va obtindre el tercer premi de la Comunitat Valenciana de la Fundació Sambori de literatura en valencià.
També ha sigut distingit l’equip Cor Blanquinegre del col·legi Sant Miquel format per Mounir El Yazydy, RayanChoque, Sami Mhamdi, Lluís Guerrero, Manuel Rodríguez, Carla Gómez, Adam Nfaoui, Lina Lamghari i Nico Delgado. És un projecte social de la Fundació del València CF que promou una educació inclusiva, equitativa i de qualitat.
D’altra banda, s’ha destacat l’accèssit que va aconseguir l’alumna del CEIP Sant Vicent, Carme León, en el Certamen Nacional de Redacció Escolar “REDacción” de l’associació “Ayudemos a un niño”.
Una altra experiència guardonada ha sigut el projecte 50/50 realitzat en el col·legi Sant Vicent per a desenvolupar hàbits de consum energètic responsables, i en el qual destaca especialment el treball de l’equip energètic del centre format per Leire Enguídanos, Isabel Hernández, Duvan Andrés Giraldo, Marina León, Anca Avram, Jory Matago, Lluís Martínez, Sergi Crespo, Gemma Navarro, Núria Miguel, Iván Ballesteros i Sara Sierra.
L’alumnat de l’IES Camp de Túria, impulsat per la professora Alicia Renates, va participar en el concurs literari i de dibuix del Consell Valencià de Cultura “Els drets humans davant els reptes del món actual”, en el qual va ser premiat el treball de l’alumna Irina Ortiz.
Cal ressaltar la participació de l’alumnat d’este centre en el V Concurs GIRLS4stem de la Universitat de València, coordinada per les professores Sagri Serrano i Rebeca Valero.