La ruta universal ja comptava amb cadira eruga per persones amb mobiitat reduïda
L’Ajuntament de Serra incorpora a la seua oferta turística rutes universals per a persones sordes i cegues. El consistori del municipi enclavat al cor del parc natural de la Serra Calderona amplia l’oferta gratuïta de les rutes amb cadira eruga per a persones amb mobilitat reduïda a altres col·lectius amb necessitats especials. Un pas més enllà en el turisme accessible i inclusiu de qualitat de la mà de Turismo Adapatdo V3.
El passat dissabte 1 de febrer, 22 persones van poder disfrutar d’esta ruta al Castell de Serra, una activitat guiada amb cadira eruga adaptada i amb guies intèrprets per a persones sordes i cegues. La ruta universal va permetre l’accessibilitat a diferents punts d’interés turístic natural i patrimonial del municipi enclavat al cor de la Serra Calderona.
“Ampliem l’oferta de rutes adaptades a altres col·lectius com les persones sordes i cegues. Ja estàvem treballant amb persones amb mobilitat reduïda amb la cadira eruga, que permetia un alt grau d’autonomia. Ara avancem cap a un turisme més inclusiu que té en compte a totes i tots. Treballem per a les persones, perquè totes puguen gaudir de l’oci i temps lliure en condicions d’igualtat”, comenta l’alcaldessa, Alicia Tusón.
Des de l’àrea de turisme de Serra s’han programat quatre rutes universals més al castell al llarg de l’any que completen l’oferta turística de rutes guiades gratuïtes que oferix l’Ajuntament de Serra. El recorregut sempre dins del Parc Natural de la Serra Calderona travessa les hortes històriques de Ria i Tóixima, la torre de Ria i la font de l’Ombria fins a arribar als peus del castell.
Amb estes rutes de turisme experiencial, es pretén que la natura siga inclusiva per a totes i tots i que les persones connecten amb l’entorn i entre elles mateixes dins de l’incomparable marc de la Serra Calderona.